Nastavení kampaně Aktuální návštěvníci

Máte na webu rušno? Jestli chcete zobrazit brouzdající návštěvníky a ukázat, jak to na vašem webu nebo jen určité stránce právě teď žije, vyberte si v nové (nebo už vytvořené) kampani notifikaci Aktuální návštěvníci.
Co všechno a jak můžete nastavit, to se dozvíte v tomto návodu.

Krok 1: Výběr a detailní nastavení

Pro urychlení celého procesu spuštění kampaně má notifikace nastavené základní hodnoty a texty, které si můžete dle svých preferencí a záměrů upravovat.
Kliknutím na tlačítko Detailní nastavení vyjede v pravé části okno s nastavením:

  • Text v notifikaci, kterým pojmenujete návštěvníky slovem „lidi“, můžete změnit tak, aby odpovídal ladění vašeho webu a produktu. Ale pozor, máte omezené množství znaků – přesně 15, proto buďte konkrétní a výstižní.
  • Zobrazí počet návštěvníků celého webu
    V závislosti na míře návštěvnosti webu si můžete zvolit, zda chcete zobrazovat návštěvníky jednotlivých stránek nebo celého webu. V základním nastavení je volba pro celý web vypnutá.
  • Zobrazí počet návštěvníků od „20“ lidí na stránce/ na celém webu
    Podle aktivity na webu (a v souvislosti s nastavením předchozí položky) upravte číselnou hodnotu, která má být minimem pro zobrazování notifikace Aktuální návštěvníci. Jakmile zaznamenáme dané množství aktivních návštěvníků na webu či dané stránce, začneme zobrazovat notifikace podle aktuálního stavu.
  • Neustálé opakování notifikací
    Aby se notifikace aktualizovaně zobrazovala v pravidelných intervalech (časování zvolíte ve 4. kroku), nechte toto nastavení nezměněné. V případě, že chcete informaci o Aktuálních návštěvnících zobrazit jen jednou, přepněte posuvník na NE.

Nezapomeňte své unikátní nastavení Uložit.

Krok 2: Spárování s webem

Nejdříve z roletky vyberte pravidlo párování pro zadané URL.
Do pole „Zahrnout“ zadejte jednu či více URL adres, ze kterých chcete získávat data o návštěvnosti.

Pole „Vyloučit“ můžete využít pro URL, které do výběru nepatří (např. stránky s různými formuláři, VOP, Reklamační řád atp.).
Každou volbu potvrďte klávesou Enter.

Aktivní a navštívená URL se zobrazí v zeleném poli.
Oranžové pole naznačuje nenavštívenou stránku. Tuto URL stačí navštívit a tím ji pro aplikaci aktivovat.
Červené pole hlásí chybu, kterou uvidíte pod zadávacím polem.

Chcete-li přidat více pravidel párování, klikněte na tlačítko + Přidat pravidlo a proces výběru a zadávání URL opakujte.
Jakmile máte spárování nastaveno, klikněte na tlačítko Pokračovat >

Krok 3: Zobrazení notifikací

Zde si nastavíte, kde na webu chcete zobrazovat notifikace Aktuálních návštěvníků.
Vyberte z roletky pravidlo pro zadané URL a do pole „Zahrnout“ vložte URL webu nebo jen vybrané stránky. Pole „Vyloučit“ se hodí pro URL s kontaktním formulářem, objednávkovým formulářem, VOP atd.
Každou volbu potvrďte klávesou Enter.

K poslednímu nastavení přejděte kliknutím na tlačítko Pokračovat >

Krok 4: Nastavení kampaně

Pro lepší přehlednost si nejdříve kampaň pojmenujte – máte k dispozici 25 znaků.

Zvolte si pravidla zobrazování notifikací.
V základním nastavení se notifikace zobrazují na PC i na mobilu v levém dolním rohu. S ohledem na váš projekt, rozložení stránky i aktivní prvky a další služby na webu (chat atd.) zvažte, zda potřebujete nastavení upravit.
Přesunutím posuvníku můžete změnit zobrazení či nezobrazení na PC i mobilu (na každém zvlášť) a také umístění horizontální: vlevo, na střed nebo vpravo a vertikální: dole nebo nahoře.

Časování a prodlevy notifikací
Upravte si čas pro zobrazení první notifikace, délku zobrazení notifikace i pauzy mezi jednotlivými notifikacemi ve frontě. Můžete upravit i rychlost objevení notifikace. Číselné hodnoty zadávejte ve vteřinách a individuálně pro PC a mobily.

Tip: Pokud máte pro jeden web/ stránku více samostatných kampaní, zohledněte jejich časování, aby se notifikace nezobrazovaly současně (pokud to není váš záměr).

Jakmile jste vše nastavili, uložte kampaň kliknutím na tlačítko Uložit.

Krok 5: Spuštění kampaně

Kampaň je připravená a zobrazí se na stránce s přehledem kampaní, kam vás po uložení přesměrujeme.
Pro aktivování stačí jen přetáhnout posuvník z OFF na ON a máte hotovo.
Notifikace s Aktuálními návštěvníky se mohou začít zobrazovat.

Co dál? Můžete zkusit přidat další typ notifikace nebo si dát čas na zhodnocení výsledků této kampaně.