A/B testy

A/B test je nejlepší způsob porovnání přínosu nějaké novinky na e-shopu s původní variantou. Princip A/B testu spočívá v tom, že máte vytvořené a volně přístupné dvě varianty stránky - variantu A a variantu B (proto A/B test). 50 % návštěvníků e-shopu zobrazíte variantu A a zbylým návštěvníkům ukážete variantu B. Z chování návštěvníků poznáte, která varianta je lepší. Můžete porovnat například konverzní poměr obou variant a rozhodnout se pro tu nejlepší.

Jak určit, kterou z variant komu zobrazit

Nebojte se, ručně to dělat nebudete. Existují nástroje, které Vám tento proces zautomatizují. Tím nejlepším nástrojem pro jednoduché A/B testy je Google Optimize (dále jen GO). Nabízí příjemné uživatelské prostředí, snadnou orientaci a navíc je zcela zdarma. Pro více praktických informací o popstupu nastavení A/B testu v GO pokračujte na tento návod: Google Optimize: Luxusní testování webu zdarma

Pro A/B testy můžete také využít Notifikuj. Návod na spuštění A/B testu přímo v Notifikuj

Obě zmíněné možností fungují tak, že automaticky rozdělují návštěvníky dle zvoleného poměru (nejlepší je rozdělit návštěvníky 1:1). Výsledky A/B testu v obou případech naleznete ve zvoleném nástroji (GO nebo přímo v Notifikuj). 

Nastavte si A/B test během testování Notifikuj. Snadno tak zjistíte, zda notifikace zlepšují výkon Vašeho e-shopu.